Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna och svaren om Boendeappen. Klicka på ”Läs mer”. Vi hoppas du ska hitta det du söker. Om du inte får svar på din fråga här, hör av dig till vår kundservice så hjälper de dig.
Vad kan jag göra i appen?
I boendeappen kan du ta hand om det mesta kopplat till ditt boende, till exempel:
- ta emot och betala hyresavier direkt i mobilen
- göra serviceanmälningar
- ta emot meddelanden med viktig information från oss
- boka tvättstugan
- ta del av erbjudanden
- hitta praktisk information om ditt boende.
Hur loggar jag in?
Du som står på hyresavtalet kan ladda ner och logga in i appen med Bank-ID. Bjud in de du bor med som gästanvändare under din profil.
Jag har inget Bank-ID, kan jag logga in på något annat sätt?
Ja du kan även logga in med SMS-kod eller e-post. Klicka på ”Byt inloggningsmetod”.
SMS-kod: Logga in genom att ange telefonnummer samt personnummer. Det är viktigt att det är en person på hyresavtalet som registrerar sig och använder det telefonnummer som uppgetts till oss. Om uppgifterna matchar med vårt system får du en kod till det telefonnummer du angett. Skriv in koden i appen för att logga in. Om telefonnummer saknas eller inte stämmer överens med de vi har i vårt system kan ingen kod skickas. Hör då av dig till oss så hjälper vi dig.
E-post-kod: Logga in med den e-post du angett till oss. Det är viktigt att du anger samma e-postadress som du uppgett till oss. Om e-postadressen matchar med vårt system får du en kod till din e-postadress som du därefter anger i appen. Om e-postadressen saknas eller inte stämmer överens med den vi har i vårt system kommer du inte få någon kod skickad till sig. Hör då av dig till oss så hjälper vi dig.
Missar jag någonting viktigt om jag inte har appen?
Appen är ett komplement till våra andra kommunikationskanaler och plattformar. Vi kommer se till att viktig information når dig som tidigare och att du precis som tidigare kommer åt sådant som tvättstugebokning, hyresavier med mera.
Varför får inte alla hyresgäster tillgång till appen?
För att göra appen så bra som möjligt har vi valt att testa den på ett mindre antal fastigheter så att vi kan utvärdera den på ett bra sätt. Under testet kommer vi att titta närmre på användarupplevelse och funktioner för att bedöma om något behöver utvecklas vidare. Vår ambition är att den ska bli tillgänglig för alla hyresgäster på sikt.
Något strular i appen, vem ska jag kontakta?
Skicka ett mail till info@lundbergs.se eller ring vår kundservice på 011-21 65 00 så ser vi över ärendet och hjälper dig vidare.