FAQ Telia Öppet nät

Vad innebär Öppet nät?

Du kan fritt välja ur ett utbud av leverantörer och tjänster till exempel bredband. Det öppna nätet levereras genom nätverksuttagetet i din lägenhet.

Hur beställer jag digitala tjänster?

Du beställer önskade tjänster på lundbergsfastigheter.zmarket.se.

Kan jag ha analog tv?

Det analoga  nätet är nedsläckt sedan 2022 och kan inte användas.

Hur kommer jag igång med digital-tv?

Beställ en tv-box från Telia (gratis) på telia.se/aktivera via telefon 020-20 20 70 eller i en teliabutik.

Hur installerar jag min tv-box?

Här hittar du en instruktion till hur du installerar din tv-box.

Om du har Bank-ID/Dator:

När du beställt din tv-box på telia.se/aktivera så måste du logga in på telia.se/mitt-telia med Bank-ID, för att få tillgång till din identifikationskod och kontrollkod för att få igång boxen.

Om du inte har Bank-ID:

Du ringer 020-202070 (specialistkundtjänst för digital-tv). Där får du en personlig kod som skickas via brev hem till din folkbokföringsadress. När du fått hem personlig kod ringer du 020-202070 igen, för att beställa din tv-box.

När du har fått hem boxen måste du ringa in en tredje gång för att få din identifikationskod och kontrollkod för att få igång boxen.

Vad ingår i grundutbudet för digital-tv?

Det ingår Paket lagom med flera olika populära kanaler, läs mer här.

Vad gör jag om jag vill ha flera tv-apparater i olika rum?

Det bästa sättet är att använda sig av ex en Chrome-cast eller Apple-TV.

Vad händer om jag flyttar?

Då säger du själv upp ditt abonnemang och skickar tillbaka din tv-box till Telia eller tar med dig tv-boxen till ditt nästa boende. Ring Telia och kolla vad som gäller för dig.

Zmarket FAQ

Tillbaka